frys-råttor

 
min mamma bakade
 
världens godaste havrekakor
 
jag lovar
 
dom var d godaste
 
havrekakorna som fanns
 
 
mamma hade julbakat
 
fryst ner havrekakor
 
i en kaffeburk av plåt
 
 
kom på det när jag
 
kom hem från skolan
 
kunde ju va gott med
 
ngn havrekaka till
 
eftermiddagsfika
 
 
d syntes ju inte ens
 
i burken
 
den dagen
 
same procedure
 
next day
 
and next day
 
 
å vet ni vad
 
då syntes d i burken
 
tror ni jag slutade
 
nej
 
 
jo till slut
 
när det bara var kvar
 
så mkt havrekakor
 
att dom täckte
 
plåtkaffeburkens botten
 
 
mitt försvar när d hela
 
uppdagades var :
 
jag tog ju inte ALLA!
 
 
min snälla mamma
 
hade som tur var tid
 
lr tog sig tid
 
att baka nya
 
¨so this is christmas...¨
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag håller med - hon bakade världens godaste havrekakor! Och hennes julsallad var nånting helt otrolig god också! Saknar....

Svar: absolut...har inte ens försökt mig på att baka hennes havrekakor, inte i år iaf... å salladen hoppar jag oxå över... saknar...henne...
ulrika

2012-12-20 @ 23:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0