fruktbart svar

 
Klassens lilla busfrö Kalle satt längst bak i klassrummet.

En morgon började magistern:

- Det har kommit till kännedom att du, Kalle,

varit i min trädgård två nätter i rad och tagit frukt.

Är det sant?



Kalle svarar inte.

Då gick magistern ner till Kalle och frågade varför inte han inte svarade.

Kalle säger att han inte hört ett dugg av vad magistern frågat.

- Hörs det verkligen så dåligt hit ner? frågar magistern.



Gå upp till katedern och tala till mig i vanlig ton

så ska jag sätta mig på din bänk så får jag höra hur det låter.



- Är det sant att magistern kröp ut ur skolfrökens fönster klockan fyra i natt?

frågar Kalle från katedern.

- Du har rätt, Kalle. det hörs inte ett ord hit ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0