(o)salt bak

lite salt

gör stor skillnad

mkt salt gör större skillnad

kom att tänka på nåt tokigt

som hände i min gröna ungdom




jobbade i hemtjänsten

på den tiden fick vi laga mat

till våra gamlingar

skulle göra klimp till en tant

köttsoppan var redan klar

hmmm...klimp...

*kliade mig i huvudet*

mjöl, salt, mjölk...

hur mkt salt...

som i trolldeg...?



nja det blir nog väl mkt

tog betydligt mindre än så

men ändå rätt rejält...

berättade för mor och far

om mitt klimp-dilemma

när jag nämnde trolldeg

såg de förskräckta ut!

nänä, sa jag sååå mkt salt

tog jag ju inte



morgondagen kom

som den ju alltid gör

så länge vi lever iaf

frågade tanten:

nå, hur var middan igår?

jo, nog var köttsoppan god

kanske lite väl salt bara

idag tog jag

inget salt i degen

och det kändes...


Kommentarer
Postat av: Myrna

Trist...Att du missade saltet, men,men, det är gott med flingsalt på smöret också....o Fruktansvärt nyttigt :-/

2010-10-13 @ 17:21:33
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0