tapetklister-bak

nej

jag har INTE

satt mig i klistret

(vad jag vet...)

däremot bakade

jag igår




kokt potatis gör

gott å saftigt bröd

fanns inga kokta potatisar

rev råa potatisar

kokade dom



mixade dom

hm

degvätskan liknar

just det

tapetklister



nåväl

lite kylskåpsrensning

på det

riven mozzarellaost

en klick honung



mmm

brödet fick mvg i betyg

av mina barns

storasysters mamma



här är det ungefärliga receptet
till stina å övriga baksugna!

3 rårivna potatisar kokas i 5 dl vatten ca 15 min
mixas sedan, låt svalna

5 dl vatten till ( tot 1 l degvätska)
1 pkt jäst
ngn matsked socker el. sirap
ca 1 dl riven mozzarellaost
ngn matsked honung
1-2 msk matolja
1 tsk salt

låt degen jäsa (gärna fler ggr)
baka ut
(jag gjorde 32 småfranskor av degen, de blev inte så SMÅ)
jäs igen
grädda i ca 200 grader ca 10-15 min, kolla till brödet noga

NJUT!




Kommentarer
Postat av: Diana

Får verkligen lust att prova detta recept!

2010-11-06 @ 20:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0