julminnen...del 1

lär väl bli tjatig

härframöver

julen gör en ju

nostalgisk



som barn

klämde å kände

å skakade man ju 

på julklapparna

jag var väl en 5-6 år

ungefär



hade skakat å skakat

ett hårt paket

från farmor å farfar

till slut kom det

ett oväsen från paketet



min mamma hittade

mig i trapphuset

på väg mot sopnedkastet

med paketet

mamma : men vad gör du?

jag : faruln ta farfar om han

köpt en ångmaskin till mig...



ngt år tidigare

hade jag haft

iaf i mitt minne

en traumatisk

ångmaskinsupplevelse...

god jul!



p.s min mamma fick öppna paketet

å stänga av min leksakssymaskin...




Kommentarer
Postat av: ami

:)!!!

2010-12-23 @ 11:18:09
Postat av: AC

;D Låter som min lillasyster. Hon satt dagarna i ände och kände, klämde och skakade allas julklappar inte bara sina egna ända fram till julafton. När hon blev lite äldre började hon tjuvkika ;-)

Men det gjorde väl aldrig du eller...?

Kram

2010-12-23 @ 11:58:38
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha!!! Underbar historia! Själv önskade jag mig inget annat än en ångmaskin - fick jag det? Nej, nej det närmaste jag kom var väl en bilbana av syrran. Jag tog upp detta dilemma med en kollega för ett par år sedan och hon var lika bitter som jag. Vi bestämde oss för att skapa ett nätverk för frösmådda barn som önskade sig en ångmaskin men aldrig fick en. Det var ett tag sen vi hade möte men jag antar att hon terroriserar sina halvvuxna barn med "Kom nu barn så ska vi ta fram ångmaskinen" även den här julen. Intresset ligger främst hos lilla mamsen. :)

2011-01-02 @ 18:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0