rök(a) grav(a)

nänä

det här handlar inte

om döden via rökning

snarare om livet

som livsnjutare...



efter att ha rökt

ett stort antal rödingar

i mina dar



samt en och annan abborre

och sik oxå

har jag utimellan rökt kött

ffa älgkött...

men det är ju lite

bök och stök med sånt



har istället hittat

en ny passion

i matväg alltså!

gravat kött...

underbart gott

om det blir kvar nåt

av min bit gravad renstek

så tänker jag även röka den

men den försvinner lixom

krymper i kylskåpet

smälter i munnen

ojoj

måste nog ta mig en bit nu!


Kommentarer
Postat av: AC

Känner igen det där med att det hinner försvinna ur kylskåpet =)

2010-08-12 @ 23:07:07
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0