hönsmamma

ja jag är en

hönsmamma

inte med mina barn



utan jag är barnsligt

förtjust i höns

haft två hönsperioder

i mitt liv



bestämt mig för

att ha minst 1 hönsperiod

till i mina dagar



ovisst dock när nästa

hönslivsperiod infaller



mkt förtjust i kycklingar

och ägg oxå

kan bero på sambandet

med hönsen



köpte 1 glasägg ifjol t påsk

d har inte kläckts ännu

inte surnat heller



skulle komplettera

med kyckling i år

tänkte jag



köpte ist 2 ägg till

får se om dom kläcks

den som lever får se


Kommentarer
Postat av: Tina

Va kul och läsa din blogg !!

Jag vill ha hönor nu när jag flyttar till huset. Vill

ha ovanliga och fina.....men ändå få rediga stora ägg :)Kram

2012-03-31 @ 20:11:51
URL: http://skriverskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0