just idag...

är jag glad:

att jag har ett jobb



( som jag dessutom tycker väldigt mkt om)

att jag är frisk



( numer så frisk att jag jobbar fullt ut )

att jag kan svenska



( även om min gamla svensklärare tvår sina händer över mitt språk )

men just idag

är jag ledsen

över de som INTE har:

ett jobb

god hälsa

språket

hur blir er värld framöver???

anser mig inte

politiskt engagerad precis

engagerad javisst

men inte mer...

nyss har en tanke slagit mig

som inte funnits förut

men som så många av mina tankar

får den ligga till sig

ett bra tag

vissa tankar som slår mig

de genomför jag

nästan före tanken

så jag undrar om

jag är en korsning mellan

en sengångare

och

en stormvind?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0