nu blev det kvällen...

i mörkret

gick vi runt

i ljusens sken



ospårat

på skottade gångar

trampade stigar



läste namn

på de som redan levt

sitt liv

tände ljus på gravarna

mina barns pappa



min pappa

å mina barns morfar

min farmor å farfar



mina barns farmor

mina barns farmorsmor å farmorsfar



min mormor å morfar

min kusin å moster å morbror

mina kusinbarns pappa

slutligen ett ljus

i minneslunden



när jag går där

så kan jag se dom

framför mig

när dom levde

höra deras röster

minnas dom



som lyktgummor gick vi runt där

jag och mina barn

fotona här har jag lånat av

min dotter pernilla w johansson

tack pernilla


Kommentarer
Postat av: Barbro

Vi körde förbi Arvidsjaurs kyrkogård på fredagskvällen och det var en mäktig syn. Alla lampor som lyste i snön och uppifrån fylldes blänkande snöflingor på och förstärkte den imponerande känslan.

2010-11-07 @ 11:18:08
URL: http://skogstrollettycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0