helgens upplevelser å insikter

 
en upplevelse var det
 
att se tillströmningen
 
av gäster till
 
uf  Krossa Cancers paltmiddag
 
på Kyrkströmsgården
 
bra ide´där Helena å Malin
 
 
inte svårt att koka
 
ca 50 port blodpalt
 
det tar bara liiite
 
längre tid
 
än 10 portioner
 
 
jag borde lära mig
 
att göra fläskpalt
 
iaf innan jag
 
fyller 50 år
 
 
att steka fläsk i ugnen
 
var mkt rationellt
 
ffa när plattorna
 
var upptagna
 
av paltgrytor
 
 
att det som lät som
 
väldigt många paltbiljetter
 
kunde ta slut
 
jo för det gjorde dom
 
 
att människor är tålmodiga
 
när dom väntar på palt och fläsk
 
för viss väntan uppstod
 
ledsen för det
 
fast många sa
 
vi har inte bråttom
 
 
man sover väldigt gott
 
efter en sådan tillställning
 
 
tack till alla inblandade
 
både som paltkokare å fixare
 
sponsorer å medhjälpare
 
å alla gäster som
 
kom
 
åt
 
och var så positiva!
 
 
det värmer
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: GP

Skulle inte ha velat missa palten eller tillfället att ge mitt stöd till ett fantastiskt initiativ. Cred till Malin och Helena!

2013-11-26 @ 21:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0