detgöront detgöront...

 
å vissa dagar gör d ondare
 
passerade laisvall igår
 
gjorde en tidsresa i minnet
 
 
hur d var förr
 
gruvan gick
 
laisvall levde mer än nu
 
frostiga hus gör mig oxå kall
 
 
fortsatte tidsresan hemma sen
 
såg kråkguldet på dvd
 
barndomsminnen
 
 
ibland önskar jag
 
att jag var barn igen
 
 
å när jag var tonåring
 
ville jag bli vuxen
 
 
å när jag blev vuxen
 
och fick barn
 
 
så trodde jag nog
 
 
att vi alltid skulle
 
leva tillsammans
 
 
mammapappabarn
 
så blev d inte
 
pappan dog
 
barnen växer upp
 
 
d enda som är riktigt säkert
 
i livet
 
är att ingenting är säkert
 
 
så är d bara
 
å d gör ont
 
ibland

Kommentarer
Postat av: Anna Q

Pratade just i detta ämne med en kollega igår. Pratade om att det fanns post, bank, bibliotek, ungdomsgård, hockeytraditioner och mycket annat i Laisvall. Berättade om när jag förra sommaren gick in i Laisvalls skola, och i klassrummet där det var utställning av Marias foton. Blev "liten" igen, och kände känslan av att sitta där i tredje klass. Såg de klippta pappersstjärnorna man klistrade i fönstren i juletid. Minns hur vi hade ljus på skolbänken som vi tände på fredagar inför advent.. Blev väldigt sentimental. Idag när jag passerar Laisvall, känns det väldigt "fel" att inte få svänga vänster och åka "hem". Känner ibland att jag vill skruva tiden tillbaka, och bara vara barn. Nej- livet är hela tiden ett oskrivet blad, och ingenting är självklart. Många gånger gör det ont... Mycket eftertänksamt blogginlägg, och samtidigt väldigt fint. Kram till dig Ullis. ♥

2013-02-20 @ 12:19:19
Postat av: ulrika

<3

2013-02-20 @ 12:47:57
URL: http://www.svamplust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0