barn å barn...

 
läste nyss en kommentar
 
i förra inlägget
 
apropå att vara barn
 
 
 
kom ihåg vad min mamma
 
sa till min mormor
 
en gång
 
 
 
min mamma hade lägenhet
 
mittemot ålderdomshemmet
 
jo d hette nog så
 
på den tiden
 
 
 
mamma gick  och hälsade på mormor
 
utan mössa på vintern
 
å mormor sade:
 
men har du ingen mössa på dig?
 
förvånande nog sa min mamma :
 
jag är över 50 år och gör som jag vill
 
 
 
det kommer jag aldrig att
 
få säga till min mamma
 
inte för att jag använder
 
mössa jämt
 
 
 
utan helt enkelt för att
 
min mamma inte finns mer
 
 

Kommentarer
Postat av: GP

Blir man ens riktigt vuxen så länge en förälder finns i livet?

Svar: blir man ( jag iaf ) ens vuxen utan föräldrar??? hm...
ulrika

2013-02-20 @ 21:00:36
URL: http://nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0