vilse-tips i svampskogen

 
om du är vilsen av dig
 
och ändå vill
 
plocka svamp
 
plocka på berg
 
 
om du går uppåt
 
när du går in i skogen
 
betyder ju att du
 
ska gå neråt
 
när du ska tillbaka
 
å vice versa
 
 
obs!
 
det krävs kraftig lutning
 
för att det ska funka
 
jag vet
 
 
om du följer en kraftledning
 
se upp så att du inte helt plötsligt
 
följer en rågång istället
 
det kan ge upphov till
 
förvirring
 
jag vet
 
 
bli inte helt manisk
 
om du hittar mkt svamp
 
så manisk att du t.ex
 
glömmer bort ev sällskap
 
eller hundsällskap
 
jag vet
 
 
p.s jag har INTE lämnat ngn i skogen ännu
 
å jag har hittills hittat hem - till slut...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0