1 vigsel å 3 begravningar del 3

 
som jag sade i del 2 i detta ämne
 
trots sorgen
 
så var vi nöjda med begravningen
 
 
den kändes både värdig å personlig
 
å trygg trots frånvaron
 
av representant från svenska kyrkan
 
 
gravsättningen hade vi valt
 
att ha i enskildhet dagen efter
 
då fick vi ha vår fantastiska vigselpräst
 
 
må ingen skugga falla på honom
 
i detta sammanhang
 
han hade å har min fulla respekt
 
 
trots mitt utträde ur svenska kyrkan
 
dagen efter gravsättningen
 
 
ytterligare två släktingar
 
följde mitt exempel å lämnade
 
oxå svenska kyrkan
 
fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lämnade kyrkan jag med efter sonens begravning.

2012-09-28 @ 09:13:25
Postat av: Ulla

skrämskottet från kyrkoherden kanske kom för att alltfler väljer att stå utanför kyrkan och dess stelbenta regler, själv lämnade jag kyrkan efter min mors begravning och en "helgalen" präst. I jorden kommer jag ändå och har inget behov av att nån präst finns med, det räcker med mina närmaste...

2012-09-28 @ 12:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0