1 vigsel å 3 begravningar del 6

ni som läst alla inlägg
 
undrar kanske
 
vart jag vill komma
 
om jag vill komma fram till ngt
 
och jo
 
det tänkte jag försöka
 
 
jag ville visa
 
att fast man är med
 
i svenska kyrkan
 
är det inte säkert
 
att du får ha en präst
 
som officiant om du
 
 
väljer att ha begravningen
 
i ngn annan lokal
 
än kyrkans
 
 
vi fick inte det
 
på Görans begravning
 
 
 
ang. pappas begravning
 
så frågade
 
 
jag inte ens trots att
 
han var medlem i kyrkan
 
 
 
mamma hade gjort ett val
 
å lämnat kyrkan
 
så med hennes begravning
 
 
var det aldrig aktuellt
 
med ngn präst
 
 
 
men oavsett hur det var
 
så fick alla tre
 
en värdig begravning
 
och gravsättning
 
 
begravningskostnaderna för icke-medlemmar
 
målades upp som ganska
 
rejäla av arvidsjaurs kyrkoherde
 
i annonsxet förra  veckan
 
( nu har d hunnit bli förrförra veckan )
 
 
kostnaden för begravningsofficiant
 
landar på 1000 kronor
 
och det kan jag säga
 
att det är inte den största kostnaden
 
vid en begravning
 
 
absolut inte
 
snarare en av dom minsta
 
enskilda kostnaderna
 
ev. lokalhyra uppgår inte
 
heller t ngr svindlande summor
 
iaf inte i arjeplog
 
fortsättning följer
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0