1 vigsel å 3 begravningar

ett litet stickspår nu

 

efter gårdagens möte

 

ang sammanslagning

 

av arjeplogs å arvidsjaurs

 

pastorat lr församling

 

lr vad d nu riktigt heter

 

vad vet väl jag

 

en okonfirmerad ¨hedning¨

 

som icke-medlem i

 

svenska kyrkan sedan 2007

 

deltog jag alltså inte i mötet

 

dessutom behövde jag min pn

 

å den som sover syndar inte

 

jag har en känsla av

 

att om jag varit där

 

hade jag sagt

 

ngr väl valda ord

 

till ledningen inom kyrkan

 

både politiker å högsta

 

ansvariga tjänsteman

 

 

t.ex att det är inte bara

 

ekonomiska skäl till

 

att vissa väljer utträde ur kyrkan

 

framför att stanna kvar

 

jag som aldrig funderat

 

på att lämna kyrkan

 

gjorde det 2007

 

fortsättning följer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0