ny livrätt

blev bjuden på middag
 
i helgen
 
hos mina goa grannar
 
var så gott så gott
 
 
så nu har jag ätit det
 
5 ggr den här veckan
 
obs!
 
det är INTE svamp
 
i maträtten
 
 
men jag ska nog variera den
 
i framtiden
 
med t.ex svamp
 
 
men inte den här ;)
 
 
ungefärligt grundrecept:
 
skiva fläskkarre´och lägg i en ugnsform
 
salta den lagomt mkt
 
rör ihop creme fraiche, grädde
 
sambal oelek och soja
 
häll över fläskkarrén
 
 
sätt in i ca 175-200 graders ugnsvärme
 
i ca 1,5 timme
 
NJUT med lämpliga tillbehör
 
t.ex en god sallad med tomat, gurka, paprika, mozarella

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott! Det åt vi igår, men med fläskkotlett, en gammal favorit i repris. Jag sa inte till mamma och pappa att den innehöll sambal...

Svar: :)
ulrika

2012-06-30 @ 08:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0