before ladies night

får ett tel-samtal

i matkön på ikea

inte pratläge

hör inte ens vem som ringer

ringer upp sen

d e illona som undrar

om jag kan prata om svamp

på ladies night 12e september



javisst sa jag

så kul

å som vanligt glömmer

jag vissa detaljer

typ att det kmr att

sitta människor å titta på mig

å lyssna på mig

men d tänkte jag inte på då

när jag insåg d

blev jag litte nervös

å tänkte göra en plan



d e viktigt att ha en plan

älgpass var en utmärkt plats

att göra upp en plan på

men icket

då tänkte jag på älgar å björnar



måndan kom

ojoj ikväll är d

hjälp

samlade ihop svampfoton

i en mapp på datorn

ojoj



halv panik

skulle iaf haft

ngr riktiga svampar oxå

halv 5 drog jag till skogs

lätt uppjagad

har ju en princip

vägrar komma hem tomhänt

å ffa om jag antytt d på facebook



d skulle komma typ 90 pers

på kvällen

efter 3e stället var bekymret löst

hade hittat både mannen i mitt liv

(karljohan)

å en bautastor taggig fjällsvamp

nä fjällig taggsvamp heter den ;)


Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Önskar jag hade kunnat vara där och lyssna på dig!

2011-09-13 @ 16:06:19
Postat av: Maria Sundqvist

Tur att vi kollat in stället i närheten och att det kommit upp nya karl-johan.

2011-09-13 @ 18:51:31
URL: http://lapplandnature.blogspot.com
Postat av: ordlusta

Vad roligt, Ulrika! Det är en ynnest att få stå och prata om något man brinner för. Det gick säkert toppenbra. :-)

2011-09-13 @ 18:56:21
URL: http://ordlusta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0