16 år sen

skojade en hel dag

om värkar

ojojoj nu kommer bäbisen

hehe



vid 11tiden på kvällen

när vi skulle sova

så kändes d så konstigt

förvärkar troligen

tänkte jag



ringde nästansyster

som sa ring barnmorskan

ok sa jag

färd till arjeplog planerades

för en koll trodde jag



fast barnmorskan sa

ta med väskan

väskan?

ja med dina grejor

ifall du ska iväg

iväg? till bb?

jag? ikväll?

jaja ok jag tar den med



45 km till barnmorskan

när vi åkt 25 km

hade jag 1 min mellan värkarna

d var då min sambo

bestämde sig för

att han INTE skulle

köra till bb

drygt 20 mil bort

d sa han sen



barnmorskebesök

på vårdcentralen i arjeplog

ambulanstransport

tillsammans med barnmorskan

å bebispappan förstås

till piteå bb



framme vid 3tiden

vid 5tiden på morgonen

den 9 oktober 

föddes helena

å idag fyller hon 16

tänk vad tiden går...

Kommentarer
Postat av: Ewa Rosenqvist

Vilken spännande resa. Tack för att du berättar!

Och vilken tur att det gick bra!!!

2011-10-10 @ 10:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0