trafik-memory

på begäran

får jag väl visa

min okunskap som barn

ifråga om stadstrafik



hade ett trafik-memory-spel

från alga som barn

har kvar d än idag

tror jag iaf

om än i reducerat skick



uppväxt i lilla arjeplog

där d inte fanns

så mkt skyltar

å definitivt inga rondeller



lr cirkulationsplats

som d stod på mina

memory-brickor



frågade mina kära föräldrar

vad den blå skylten med

de runda pilarna betydde

å ffa vad den innebar



svaret blev:

man kör runt i rondellen

å svänger ut på den väg

som leder dit man är på väg

aha - tänkte jag

men...



om jag lixom e

i fel rondell så att säga

dvs att jag eg. inte ska

till nåt av ställena

vägarna leder till

ska jag då köra runt runt

tills bensinen tar slut???

Kommentarer
Postat av: Ewa Rosenqvist

Ha ha ha, jag det är en underbar tanke och jag tror faktiskt att en del människor aldrig finner rätt väg men det behöver inte du orora dig för, kram!!

2011-07-30 @ 17:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0