vill-se

om man är vilse

så är det bra om man vill-se

sig om i världen lite alltså

fast Boden

tja ( ska inte dra de 2 ramsorna jag kan om Boden )

dottern oroade sig idag

över min förmåga att

ta mig in till Luleå

få in bilen i ett p-hus

å hitta till hennes skola

baggis var det

ja iofs körde jag ju

xtravarv dock inte i ngn rondell



men spänningen steg i

militärstaden Boden

hon skulle till en kompis

 å iofs är hon rätt

duktig på att hitta

men innan vi hittade dit

svallade väl känslorna

kraftigt på oss



det var när hon lämnat mig

å jag skulle dra mig hemåt

jag fick se mig om i världen

för att jag var vill-se

inte i pannkakan men väl i Boden

blev flera ärevarv på samma gata

innan jag tog mig tillbaka

där vi avvek från vägen jag känner till



ngr timmar senare var jag hemma

å nu blev det kvällen - gonatt katt

Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Mor-dotterrelationen kan vara nog så spännande ibland....tur att du fick bilturen hemåt för dig själv....trots alla extra varv. :)

2011-01-28 @ 20:58:14
URL: http://ordlusta.wordpress.com
Postat av: karin s

Älskar dina blogginlägg - få ord, men samtliga med innebörd och så de otroligt vackra bilderna! Keep on!

2011-01-29 @ 19:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0