syn-d

åldersförändringar på ögonen?

skrattade gott åt en kollega

för ca tio år sen

trodde det var ett skämt

visste inte ens att det fanns



ja jag vet, jag borde vetat

nu skrattar jag inte längre

hon var nästan tio år

äldre än mig

nu är jag där

synd eller inte



har egentligen varit där ett par år

men lyckats förtränga det

nu förtränger jag det inte

nu för-söker jag se iaf

lyckas inte alltid



hur ska jag lyckas

fortsätta att inbilla

mig att jag är 25 år

när jag har ÅLDERSförändringar



å inte bara på ögonen

om sanningen ska fram

förresten

måste sanningen

alltid fram???


Kommentarer
Postat av: Ulla

jaa du, det kan vara lite jobbigt när hjärnan har låst fast sig vid en viss ålder och kroppen inte fattar det....

2011-01-21 @ 18:32:16
Postat av: AC

Optikern sa det till mig att jag hade åldersförändringar ... i ögonen, hur det står till med resten av kroppen, bryr jag mig inte eller egentligen vill inte veta. För jag känner mig ju ung och frisk ;D och det är väl huvudsaken

Kram

2011-01-21 @ 18:54:33
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/
Postat av: GP

Välkommen till klubben!

2011-01-21 @ 20:35:55
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tur att människan tenderar att se insidan - ju äldre vi blir :)

2011-01-22 @ 19:30:26
Postat av: Myrna

Nää, några sanningar kan man få behålla för sig själv ;-)

2011-01-23 @ 14:38:06
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0