själv å själv

å annanstans å annanstans

som findus muttrade

att vara ensam

eller att

känna sig ensam

är inte samma sak



det beror nog på

om ensamheten

är självvald

eller påtvingad

jag njuter ibland

av ensamheten



klär på mig när jag vill

oavsett klockan

gör vad jag vill

när jag vill

äter vad jag vill

gärna i grillkåtan...



vid en eld

känns det inte ensamt

bara mysigt

njuta av elden

å livet



jag tror att

om man inte trivs själv

då är det svårt att

trivas tillsammans


Kommentarer
Postat av: GP

Man kan känna sig mer ensam mitt i en storstad än man gör på en stig mitt ute i skogen.

2011-01-15 @ 22:11:03
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: Anonym

så sant som det är sagt........

2011-01-15 @ 22:29:57
Postat av: AC

Tänkte skriva precis detsamma som GP skrev och just det kunde jag ibland uppleva då jag som ung bodde i Stockholm och hade hemlängtan...

Nu kan jag faktiskt många gånger tänka på att det kan vara fruktansvärt skönt att rå och få vara bara själv, Ibland ;-)

Kram <3

2011-01-16 @ 06:46:48
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0