rättvis bekräftelse i cyber-space???

livet är inte rättvist

har aldrig varit

kommer aldrig att bli

helt rättvist alltså



men vi kan försöka

vara rättvisa

göra så rättvist

som det går



jag blir glad

över bekräftelse

försöker bekräfta andra



men ibland finns inte

orden där

eller inspirationen

även om jag vill



jag tvingar mig

inte till att skriva nåt

av ren artighet

om jag inte skriver

så är det inte för att

jag inte bryr mig

det bara inte blir ibland



vissa saker missar jag

flödet i cyber-space

är enormt

tror ibland att min hjärna

är full av cookiesar

ung. som datorns hårddisk



rättvist eller inte

nu önskar jag iaf

alla mina blogg-läsare

en god fortsättning

på det nya året

2011

mvh ulrika





Kommentarer
Postat av: GP

Tänker ofta på det där jag också. Alltså, att skriva en snutt när jag har läst någons blogg - för att ge bekräftelse. Ibland blir det bara inte - speciellt om ett tjog andra människor redan har skrivit ungefär samma som jag tänkte plita ner.

2011-01-01 @ 18:28:48
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: Ewa Rosenqvist

Älskar Din blogg och tänker fortsätta kolla vad Du skriver. Hoppas att Du finner orden även i fortsättningen så att det blir en god fortsättning på det nya året!!

2011-01-01 @ 18:51:47
Postat av: Siv-Britt

Vi behöver inte alltid delta i allt, kan vara skönt att bara observera och vara. Det finns inget tvång - annat än det vi själva lägger på oss. God fortsättning till dig!

2011-01-01 @ 18:53:14
URL: http://ordlusta.wordpress.com
Postat av: Myrna

Ja håller med Siv-Britt ja!!! Så klokt sagt....

Ett riktigt bra år vill jag önska Dig!!!

2011-01-02 @ 13:22:54
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0