disciplin å arbete

ger frihet å glädje

hm, jag vänder på steken

frihet å glädje

gör det roligare

att arbeta



disciplin är en bristvara

i mitt liv

som ständig tidsoptimist

å med dåligt minne

är disciplin svår

att upprätthålla



disciplin å arbete

låter i mina öron

trist å kravfyllt

fast det är i mina öron

ngn skriver ord

jag läser dom

tolkar dom

så det jag tänker om orden

var kanske inte

andemeningen i det hela...



vicken tur jag har

som verkligen gillar mitt jobb

lätt att gå dit

inte alltid lika lätt att utföra

men det är tjusningen

att aldrig exakt veta

hur det blir



skulle förgås av långtråkighet

om jag visste exakt

vad varje arbetspass

skulle innehålla



njut av dagen!

Kommentarer
Postat av: Frid

Du skriver så fina, kloka ord Ullis! Kram på dig :-)

2011-01-20 @ 16:26:34
Postat av: Diana

Håller med dig angående omväxling på jobbet! Och diciplin kan ibland bara vara enkla rutiner,,,

Kloka ord, som vanligt!

2011-01-20 @ 21:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0