slump - svamp

ett tag sen

jag var i skogen

på svampjakt

utan resultat då



men nyss blev

jag taggad igen

inte på taggsvamp

för tidigt ännu

utan på sopp



pga den urusla

mobiltäckningen

i paradiset

så gick jag omkring

i skogskanten



i nattsärken å pratade

jag menar jag vill

ju inte knalla omkring

på landsvägen

i bara särken



å dååå

i min egen backe

hittade jag en

liiiten sopp

så idag blir d

en skogstur



med kniven

i högsta hugg

å håller tummarna

för en full korg


Kommentarer
Postat av: Sofia

Skogen - ett underbart ställe att vistas på. Och när du beskriver svamp plockning som så mysigt är det nästan som att man själv också skulle vilja prova ;) Men tyvärr är svampkunskapen bristande och det skulle nog sluta med att jag fick bakläxa, på ett eller annat sätt :)

2011-08-01 @ 12:30:22
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: Lise-Lotte

Gula kantareller, trattkantareller, taggsvamp och Karl Johan... andra svampar vågar jag mig inte på, men det är väl de jag inte vågar mig på som jag ser flest av när jag är ute i skogen :(

2011-08-01 @ 13:11:58
Postat av: ordlusta

Lustar är till för att bejakas... Hoppas sopplusten är mättad ;)

2011-08-01 @ 22:44:59
URL: http://ordlusta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0