skolstart - nystart

inte för mig

men för mina barn

å många andra

nystarten däremot

e för mig

riktigt hur mkt nytt

vet jag inte än



på nåt sätt

börjar lixom året nu

inte bara läsåret

utan mitt år



nyår e lixom

bara ett datum

mitt i alltihop



hösten e lixom

både början å slutet

slutet på sommaren

allt vissnar ner

går i ide på nåt sätt

samtidigt som mkt

börjar på nytt



många av oss

gör som djuren

fyller förråden

matförråden alltså

inför vintern



i höst ska jag

satsa på inlägggningar

å syltningar

inte vanlig sylt

utan taggad av min

lyckade syltning



av taggisar

så blir d både

svampinläggningar

å andra recept 

jag ska pröva

ff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0