bank - blogg del 2

d här me pengarna

lr inga pengar i sthlm

återvände till norrbotten

efter trevliga dagar

med pengar i sthlm

tack till min bank



men

nåt var konstigt

åter i norrbotten

till ¨min banks minut¨

ff inga pengar

mkt skumt



väl hemma i arjeplog

stegar jag iväg till banken

nä jag hade inga pengar

på lönekontot



dom hade jag i min spariver

flyttat till ett sparkonto

utan tanke på sthlmsresan

så då blev det att flytta

dom igen



frågade lite försynt

hur d kunde säga

att jag fick ta ut pengar

om jag inga hade på lönekontot



den fantastiska

bankpersonalen i arjeplog sa:

inte kunde du

ju va i sthlm utan pengar

d förstod vi ju



d här hände som sagt var

i min gröna ungdom

i mitten på 80-talet



p.s jag har kvar samma bank än

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Det var bättre förr ;)

2011-08-22 @ 20:14:40
Postat av: ordlusta

Detta är fördelen med små orter. Visar det sig att man har glömt börsen, kan man handla ändå och komma och betala sedan. Undrar hur det skulle funka i Stockholm? :-)

2011-08-22 @ 21:38:17
URL: http://ordlusta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0