svamprecept

haha, nu ska jag försöka mig på
att försöka skriva nåt normalt
nåt begripligt
och inte i ¨min blogg-form¨
äsch
det sket sig redan
nåväl, försöker igen



svampsås passande till:
pasta, mackor, kött osv.

färsk svamp hackad i lagom bitar
fräses i smör ( eller margarin i nödfall...)
salt i lagom mängd (gärna flingsalt)
tillsätt finhackad lök om ni vill
häll över lagom mängd grädde
och låt sjuda på svag värme ca 20-30 min (om ni har tid)



vadå exakt recept? sort? mängd?
äh gör som jag och kajsa warg, tag vad ni hava!
och sen beror det ju på hur många som ska äta
hur svampgalna de är, dvs hur mkt de äter...



ok, försöker göra ett exaktare recept
som naturligvis kan modifieras efter eget huvud



ca 2 dl hackad svamp, tex taggsvamp, karljohan, sopp, kremlor, rimskivling osv...
eller champinjoner från affären om ni inte plockar själva!
ca 2 msk smör
1 msk lök
lagom mängd salt
(svartpeppar)
ca 2-3 dl grädde eller creme fraiche
ev ngn msk mjöl för att reda såsen
låt sjuda på svag värme minst 10 minuter

ÄT OCH NJUT!!!


Kommentarer
Postat av: Myrna

Fångade 2 halvt snigelätnaätna champinjoner till lunchomeletten idag....En får va gla för de lilla ;)

2010-09-03 @ 22:21:37
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: ulrika

så sant så sant - åt du upp sniglarna oxå för att dryga ut det lilla? kram, och bättre lycka en annan dag!

2010-09-04 @ 00:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0