vem e du

å vem e jag

levande charader...

beror svaret på

vem som frågar

eller beror det på



tiden

humöret

årstiden



på hösten är jag

mest svampplockare

mamma är jag jämt

besvärlig anhörig

har jag varit



blir det igen

vid behov

inte alltid populärt

dessvärre

nödvändigt ibland



barnbarn har jag varit

eller är jag det ff

när mina mor- och farföräldrar

är döda...

jag är nog både




mamma

dotter

barnbarn

och snart

bonusmormor



hoppsan

förträngde ett uttryck

änka



men hallå

i min föregående värld

var änkor äldre tanter

med käpp hatt å kappa



låter inte som jag

ändå är jag det

änka alltså

även om jag inte

använder det utrycket

om mig själv...



hm

kom visst bort

från det jag tänkte

när jag började

får ta nya tag...




I am what I am




Kommentarer
Postat av: Myrna

Glöm inte "vän" :-) Själv är jag urvriden trasa just för tillfället.....Men har nog torkat upp till helgen L

2010-10-28 @ 18:14:29
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0