ord-bruk

vi är inte längre

ett jordbrukande folk

inte som förr iaf



däremot har vi blivit

ett ordbrukande folk

vi ska använda orden

på vårt sätt

alla har olika ¨språk¨



men det gäller att

tänka efter före

ord tolkas - misstolkas

ord förstås - missförstås



vad jag tänkte

när jag skrev

var kanske inte vad

du tänkte när du läste

mitt skrivna ord



dagens gissel men

en nödvändighet

är lösenord

bevara dina lösenord

som en skatt



får du en annans lösenord

till deras ord och tankar

var rädd om det

det är ett förtroende

så stort



att jag är inte säker

på att jag skulle orka bära

någon annans lösenord


Kommentarer
Postat av: Diana

Så kloka och vackra ord.

2010-10-16 @ 20:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0