medlidande-allergi (galg-humor)

galghumor förhindrar
effektivt medlidande
iaf medlidande i form av
tycka-synd-om-stackars-ngn

har man en krass
och bitvis cool attityd
slipper man sånt



och det e skönt
för inte fasen hjälper
det mig om ngn
¨tyckersyndommig¨

tyckersyndommigsjälv
gör jag så bra själv
i min ensamhet
inte ofta
men det händer
och så vill jag ha det
offentligt medlidande
framkallar
myrkrypningar i mig



låter jag
otacksam?
egotrippad?
kall & hård?

det e inte meningen
jag är bara som jag är
vissa vill ha medlidande
vissa vill ge medlidande
ingendera är ¨min grej¨
på både gott och ont



jag är tacksam över
alla goa människor
ingen nämnd & ingen glömd
som vill så väl
och handlar utifrån sin godhet

min utgångspunkt är
att människor är snälla
tills motsatsen bevisats



ha en fin dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Madde

Det var fint tänkt!!

2010-10-10 @ 17:44:06
Postat av: Madde

Det var fint tänkt!!

2010-10-10 @ 17:44:46
Postat av: Tina

Kul läsning med härliga bilder :-)

2010-10-10 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0