lätt bagage - packad blogg



att resa med lätt bagage

är enkelt

att packa lite

är svårare

men det går



det är en träningssak

och ett val

som så mkt annat

jag lärde mig det

av min pappa å hans ¨flickvän¨

de var 60+



de reste till thailand

på en månad

deras packning var

ETT handbagage



när vår familj

två vuxna å två barn

skulle åka till turkiet

en vecka sa jag

att vi måste klara oss med

EN resväska

å 4 handbagage

vilket vi gjorde



checkade in efter

ngr barnfamiljer

med barnvagnar

resväskor osv

incheckningsmänniskan

tittade på vår resväska

resten då?



det där är vårt bagage

stora ögon

ni har packat bra

jag vet sa jag

dessvärre var en av fäderna

med så mkt packning



rejält packad själv

när vi landade

i turkiet

tur det inte var

min man

Kommentarer
Postat av: GP

Undrar om det var samma pappa som var med på flyget till Kanarieöarna med mig och min son...eller, har den typen muterat så att de finns med på alla charterresor?

2010-10-27 @ 21:38:06
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: ulrika

kan nog varit det - min pappa åkte nog till kanarieöarna oxå! du får kika på fotot av honom å se om du känner igen honom!

2010-10-29 @ 20:11:18
URL: http://svamplust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0