styvt å hårt

styv hård stötig

å rätt seg

så var bilen imorse



motorvärmarsladden

var stenhård

liknade mer en pinne

än en sladd



i 26 minusgrader

är inte suget på topp

efter att åka

mil efter mil

på ödsliga vägar



fegade ur lite

körde längre

å fick ändå termometern

att gå upp på max

dvs 30 minusgrader

över 30 minus

blir det bara streck på toyotan



å det är lika bra

för då kan jag

lura mig själv

att det är nog bara 31 grader

även om det är 37 minus



för inte fasen

blir jag lyckligare

av att det veta det

är det över 30

är det ändå åt helsicke

FÖR KALLT!


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Hej Ulrika!



Nog är det kallt, brr... och ändå kan jag bara konstatera att nog är naturen vacker i kylan, allt av dina fina foton att döma. Kolla gärna in min nya blogg också, på övningsstadiet än så länge - layoutmässigt.

2010-11-25 @ 22:37:39
URL: http://ordlusta.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0