ko-olt eller ko-miskt?!?

följande samtal

utspelades hos min förra granne



j = jag ( arjeplogsmål = ja)

g = grannen

j - har du sett jul-kon hos ja?

g - vars då?

j - jamen i vardagsrumsfönstret

g - int ha då ja sett nån ko i fönstret!



j - ja ha väl ingen KO i fönstret till jul heller!

g - du sa ju de

( ett ljus gick upp för mig)

j - nä ja sa jul-KON, int - jul-ko!

varpå vi skrattade bägge två

kom att tänka på det igår

när jag tog fram

jul-konerna



f.ö övrigt mitt

enda julpynt

än så länge


Kommentarer
Postat av: GP

Ha! Jag har då mer i så fall. Jag har minsann både en stjärna och en 7-armad ljusstake - men mer än så lär det inte bli.

Har blivit nästan allergisk mot blinkande ljus i all färger, snögubbar framför husen och och tomten med släde och renar på hustaket.

2010-11-29 @ 19:29:24
URL: http://nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0