ha, nu gästbloggar jag, bixi alltså

lyckades komma över datorn
matte lämnade den för en stund
inloggad på bloggen och allt
klart jag passar på då

om ni bara visste
vad en försvarslös hund
kan drabbas av...
ojojoj


åka bil i många många mil
hamnar på ett främmande ställe
sniffar runt runt,
hm, luktar hund
men men ingen hund
eller människa i sikte
tills helt plötsligt
en bil dyker upp

min vana trogen skäller jag
både på bilen och bilföraren
iofs har vi träffats förut
bilföraren och jag alltså
bilen var iaf främmande
alltså bäst att skälla


nåväl, vad händer då?
jo matte kopplar mig
bilföraren släpper ut en hund
hund och hund
snarare en valp men...
han var ju större än mig

vi luktar på varandra
känns rätt ok
vi viftar på svansarna
och jag blir lössläppt



vi busar och springer
och har allmänt trevligt
fast ibland måste jag
fräsa ifrån åt honom
han kan ju inte komma
och tro nåt bara för att
vi är på hans revir

nåväl det gick ju rätt bra
att umgås med valpen
när jag blev less på honom
kröp jag in i min bur
när han kikade in
morrade jag åt honom
så det var lugnt

gårdagskvällen började rätt bra
min matte och valpens husse
grejade på en hel del
med både vattenslangar
och ved
samtidigt som de grillade mat
allt artade sig till
en helt normal kväll
fick lite rester efter middagen
gottgott



kvällen fortsatte sin stilla lunk
matte och valpens husse
klättrade in i något runt
de jublade och sa att det var
sååå skönt
ok, kul för er tänkte vi
jag och valpen busade
och vilade om vartannat

men sen...
lockade valpens husse
på honom
valpen gick så klart på det
blev upplyft och nersläppt
en viss kalabalik uppstod
jag fattade inte
vad som hände egentligen
valpen såg annorlunda ut
när han kom upp
sjöblöt lixom



sen lockade min matte på mig
lite försiktigt gick jag fram
mot hennes utsträckta armar
hade lite taskiga vibbar
nåt sa mig att jag borde dragit iväg
men snäll som jag är
lät jag matte lyfta upp mig och
 gissa vad som hände då???

matte släppte ner mig
i vattnet som de badade i
och inte fasen tyckte JAG
att det var spec. skönt

jag försökte ta mig upp
lyckades inte utan hjälp
matte förbarmade sig
efter ngr vändor i ¨badtunnan¨
som de kallade det för

(alla människor pratar lyriskt om badtunnor
de vet nog inte hur det är för en hund...)
och utsikten de skryter om
inte kunde jag då njuta av den
hade ju fullt upp med att simma



sen blev det till att försöka
torka sig så gott det gick
ruskade av mig mesta vattnet
fick visst lustig frisyr
för de skrattade åt mig
sen körde jag nosen i sanden
grävde och rullade mig i sand
vilken tur att det fanns
så mkt sand på gården iaf!

tja, nu vet ni lite om
hur det är att vara hund
och ha en knasig matte,



bixi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0