dödens väntrum...



i dödens väntrum

eller livets livsrum

lever vi allihopa

alla föds en dag

alla ska dö en dag

that´s life



men dödens väntrum

är ingenting

vi går omkring

å tänker på

iaf inte jag

inte förrän jag helt

plötsligt befann mig där



innan trodde jag

att jag var i livets väntrum

i väntan på att livet

skulle bli som vanligt igen

det blev det inte



via ett telefonsamtal

blev jag visad in

i dödens väntrum

där gäller inga kösystem

ingen tid är bokad



å det är väl tur det

det är bara att följa med

göra varje dag så bra

som det går



vi levde i 6 veckor

i det väntrummet

vi hade inget val



men jag måste säga

att jag beundrar dom oerhört

de som besökte oss

i väntrummet

det var starkt gjort

tack för att ni gjorde det




Kommentarer
Postat av: ami

Återigen har du satt ord på det absolut megasvåra, nästan ickenämnbara. DU har GJORT det, SUPER !!!

2010-12-23 @ 12:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0