böjelser

 
som sitter i
 
sen barndomen
 
dika vatten
 
hacka och gräva
 
och dika
 
 
kan lixom inte låta bli
 
mina fötter drar
 
automatiskt ett spår
 
 
med skons häl
 
och leder om vattnet
 
kaninkaninkaninte låta bli
 
 
hacka is är oxå mitt vårnöje
 
(vår-böjelse?)
 
tungt att hacka
 
med ett järnspett
 
 
för ngr år sen
 
när min ömma moder
 
undrade vad jag önskade
 
i födelsedagspresent
 
 
så funderade jag en kort stund
 
svaret blev
 
en ishacka vill jag ha!
 
( tror eg. det är en barkspade?!? )
 
det har jag alltid önskat mig
 
när jag hackat med järnspettet
 
 
och igår var det premiär för i år
 
med att hacka is
 
nödvändig syssla?
 
 
d beror på hur man
 
ser på d hela
 
men d ger mig ngt
 
 
typ vårkänslor :)
 

Kommentarer
Postat av: AC

Känner igen mig så väl i det ;)
Kan inte heller låta bli och visst är det våren som då är i antågande med stora steg...
kram

2013-02-28 @ 10:59:29
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se
Postat av: Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Åh, hacka is gjorde vi alltid på våren när vi var små. När uppfarten var isfri fick vi nämligen ta fram cyklarna...

2013-02-28 @ 19:37:29
URL: http://fragaugglan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0