husmorstips i älgjaktstider

gå försiktigt efter leriga stigar
 
å
 
placera din skotork i ett
 
avskilt utrymme
 
för att undvika
 
näradödenupplevelse
 
 
ha ngr ljusstumpar i säcken
 
för att underlätta elduppgörning
 
kan även vara bra om du
 
måste övernatta i mörka skogen
 
 
spara din dr. pepper
 
tills du verkligen känner
 
att du behöver den
 
 
stoppa inte snoppen
 
i en musfälla
 
( detta tips gäller bara män förresten )
 
 
glöm inte bössan
 
i skogen
 
lr hemma heller för den delen
 
 
¨låna bort¨din slöa kniv till ngn
 
som är snäll
 
och har en knivslip
 
 
ta med tändstickor
 
ifall din stormtändare gett upp
 
eller du behöver tändstickor
 
för att tända stormtändaren
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Doppa bitar av ägg kartonger i smält stearin, bra tända brasa med. slipa kniv kan du göra med en gammal " proppsäkring"

Svar: tack men mina äggkartonger ger jag bort t hönsägare :), har näver och tjeroved oxå i säcken. ska testa slipa kniv med proppsäkring om utlåningen misslyckas :)
ulrika

2012-09-09 @ 08:12:46
Postat av: Marit Johansson

Nyttiga skogstips :)
Måste kommentera bilden på den öppna resväskan i det senaste inlägget, jag känner igen det blåmönstrade tyget, jag hade en tunika i det tyget när jag var liten, fast min gick i rosa. Kände direkt igen det.. tänk att den informationen ligger kvar i hjärnan efter så många år!

Svar: ibland är det konstigt vad man minns - å inte minns... :)
ulrika

2012-09-10 @ 21:42:11
URL: http://www.maritjohansson.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0