vett å etikett

är kanske inte alltid

min grej

men jag försöker

att uppföra mig



inte vara elak

både irl å på nätet

lyckas kanske

inte alltid



men jag blir så

ledsen upprörd

rentut förbannad

utimellan



på vad människor

skriver om

andra människor

på nätet



åsiktsfrihet

javisst

men alla åsikter

behöver man inte

framföra offentligt

och högt



en kompis till mig

sa så här till

sina barn

när hon skulle lära dom

netikett



¨skriv inget på internet

som du inte kan

säga högt

i matkön på skolan¨



om du inte kan

tänka dig att göra d

då ska du inte skriva

d på internet



visst ligger d en

hel del i d???


Kommentarer
Postat av: ulla lestander

min mamma sa alltid "att har du inget snällt och vänlig att säga till en människa så säg ingenting alls". Det har jag försökt att leva efter.

2012-03-16 @ 10:52:40
Postat av: Gunsan

Helt rätt, jag förstår mej inte på såna människor. Jag försöker oxå alltid uppföra mej...med olika framgång.

2012-03-16 @ 11:07:43
Postat av: Siv-Britt Mangi

Klokt tänkt, men vi har så olika syn på vad som kan sägas och inte sägas. Kan också få motsatt effekt, att någon tycker man har undanhållit något viktigt, då man har avstått från att säga eller att man har varit oärlig. Men helt rätt, det är bra att tänka efter först. Beror också på hur väl man känner varandra, tänker jag.

2012-03-16 @ 12:53:19
URL: http://ordlusta.com
Postat av: Siv-Britt

Glömde av mig lite ovan och tänkte mest på irl...På nätet är det ju onödigt att säga allt man tycker..

2012-03-16 @ 13:54:38
URL: http://ordlusta.com
Postat av: Lise-Lotte

Inget hindrar en att tänka, men alla sina tankar ska man inte delge andra!

2012-03-16 @ 14:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0