ur barnamun...

I Sverige har vi nästan inga slavar längre.

De få som finns är lärare.



Anton, 6 år


På Sveriges nationaldag släpper de ut kungen från Skansen.

Han vinkar till människorna och tycker det är roligt att få se sig omkring.



Lissi, 6 år


Jag tycker att sagor är fina,

för då sitter mamma still en liten stund.



Line Marie, 8 år


Min mamma säger att jag går henne på nerverna

fast jag står alldeles stilla.



Sigurd, 6 år


Min mamma bara jobbar och jobbar för att tjäna pengar till mat,

ändå är jag nästan aldrig hungrig.



Matilda, 6 år


På många sätt liknar politiker vanliga människor.

Det är för att man inte ska genomskåda dem.



Hilde, 10 år


Förr i tiden visste inte mannen var barnen var eller var de kom från.

På fars dag firar man att han har förstått det.



Nina, 7 år


Och den mest tänkvärda:

Det är inte så farligt om man har olika färg på huden.
 
Det viktiga är att man har samma färg på hjärtat.



Isabell, 7 år
· · · den 30 maj kl. 21:01

Kommentarer
Postat av: GP

Jag gillar vad Anton, 6 år sa. Precis så känns det just nu.

2012-06-12 @ 19:54:21
URL: http://nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0