valuta

Fred och hans unge son var ute på en promenad

när de passerade ortens glädjehus.

-Vad är det för ställe? frågade pojken.

-Nja, dit går man om man vill ha valuta för pengarna,

svarade pappan undvikande.



Nästa dag fick pojken sin veckopeng.

Han gick raka vägen till huset och knackade på.

En dam undrade vad en sådan liten herre ville.

-Jag vill ha valuta för pengarna, svarade han.



Damen kunde inte annat än le och bjöd in honom i köket

där han fick tre mackor och en kopp varm choklad.



Väl hemkommen frågade pappan var sonen varit.

-Jag har varit i det där huset, pappa.

Men jag klarade bara av två.

Den sista orkade jag bara nafsa lite på skinkan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0