relativ självständighet

 
idag firade finland
 
sin självständighetsdag
 
lite svårt att förstå
 
känslan
 
fast ändå inte svårt
 
 
tänkte på min förfader idag
 
min mammas morfar
 
kom från finland
 
 
han och hans bror
 
vandrade från finland
 
över isen t sverige
 
har jag hört
 
 
till slut kom han upp
 
till dessa trakter
 
slog sig ner här
 
bildade familj osv
 
 
d var spännande
 
mkt mer spännande än
 
när jag för 1 år sen
 
for iväg till
 
svappavara för att jobba
 
 
allt är ju som sagt var
 
relativt
 
 

Kommentarer
Postat av: GP

Jag saknar nationaldagsfirandet i Canada - där var känslan av att det var viktigt att fira oberoendet så klart och tydligt - precis som jag inbillar mig att det är i Finland.

2012-12-06 @ 20:20:03
URL: http://www.nya%20tider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0