apropå tomten å tron...

 
En man var ute i skogen och joggade,
 
han springer fram mot en glänta,
 
och där tycker han sig se jultomten.

Han joggar sakta fram för att se efter ordentligt,
 
och det är mycket riktigt jultomten som står där.
 

”Men se Tomten”, säger mannen, ”jag trodde inte att du fanns”!
 
Jodå, jag finns”, sa tomten, ”men det är ju inte meningen att nån 
 
ska få syn på mig så här när det inte är julafton,
 
så om du lovar att inte säga nå’t så ska du få önska dig tre saker”

”Självklart”, sa mannen.
 
”Jag lovar att inte säga nå’t, men kan jag verkligen önska precis vad jag vill?”

”Ja”, sa tomten, ”önska du så får vi se vad jag kan göra”.
 
 
”Då vill jag ha en riktigt dyr och häftig sportbil”, sa mannen.

”Ja, det är enkelt, nu står den i ditt garage där hemma”, sa tomten.

”Och så vill jag ha massor av pengar, riktigt snuskigt rik vill jag bli”, sa mannen.

”OK, ditt bankkonto är obegränsat från och med nu”, sa tomten

”Så vill jag ha en ung söt och villig blondin”, sa mannen.

”Oj då”, sa tomten. ”Det blir värre det….
 
jag kan försöka ordna det, men då måste jag be dig om en gentjänst”.
 

”Ja, det är inga problem”, sa mannen, ”jag gör vad som helst!”

”Då skulle jag vilja sätta på dig”, sa tomten.

”Ja, vad f-n, det kan det vara värt”, tänker mannen,
 
och ställer upp sig mot en trädstam och drar ner joggingbyxorna,
 
och tomten sätter på honom av hjärtans lust.
 
 
När han precis är färdig lutar han sig fram mot mannens öra och frågar
 
”Hur gammal sa du att du var?”

”42 år”, svarar mannen

”Och tror på tomten????????
 
 

Kommentarer
Postat av: sven-olof

Det är väldigt många som tror på Tomten!!

God fortsättning och ett GOTT NYTT ÅR!

2012-12-26 @ 13:35:03
Postat av: ulrika

:) dsamma till er - hoppas vi ses nästa år :)

2012-12-26 @ 16:33:13
URL: http://www.svamplust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0