svamp - värme

svamp e som ved

värmer flera ggr

ute i skogen

när man ser svamp





när man plockar

förutom när man

e barfota i sandaler

å går i översvämmad

kallkälla



ja jag har plockat svamp

hela hösten

iklädd korta byxor

å barfota i sandaler

fast en gång

tog jag faktiskt stövlar



nu kom jag visst bort

från svampvärmen

gårdagens svampvärme

kom från svampsoppa



torkad karljohan

som förärats mig

av en släkting

den värmde första gången

när jag hittade den i brevlådan 

då värmde den mitt hjärta



igår gjorde jag soppa

mkt enkel soppa :

blötlägg torkad svamp i

½ l kallt vatten i minst 20 min

koka upp å tillsätt 1 buljongtärning

häll i grädde lr creme fraiche efter

tycke å smak

låt puttra minst 10 min

NJUT!



p.s har du ingen torkad svamp

funkar d ju givetvis med

färsk lr fryst svamp oxå

fast då fräser du den i smör

istf blötläggning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0