backar 4 år

till då

när vi

min man å jag

å barnen

levde

i dödens väntrum




ungefär nu

fast då

hade vi levt

3 veckor i det väntrummet

vi hade 3 veckor kvar

i väntrummet

men d visste vi inte då



jag trodde på

längre tid

ville väl tro d

hade inga långsiktiga planer

levde dag för dag



ett mål var

smärtpumpsoperationen

för att sedan åka hemåt

varje uppskjuten op.

blev en besvikelse



när d var gjort

planerades hemresan

jag stannade kvar i umeå

å vinkade av honom

tillsammans med

mina barns

storasysters mamma

å hennes dotter



efter han lyfts in i

ambulanshelikoptern

å vi sett när den lyfte

påbörjades min hemresa

3,5 timmars bilresa

i min ensamhet



våra barn var hemma

i arjeplog

å mötte upp

sin pappa

när helikoptern landade


Kommentarer
Postat av: Lilla hjärtat

Kram

2011-09-23 @ 08:53:57
Postat av: ulrika

tack - kram

2011-09-23 @ 21:46:15
URL: http://svamplust.blogg.se/
Postat av: Myrna

Svårt att förstå...... Känslan. Men tänk vad vi överlever egentligen, för att vi måste. Kram min vän

2011-09-24 @ 19:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0