triss i skryt



Tre vänninor träffades efter att ha varit ifrån varandra flera år.
De gick ut på krogen och firade.

 

Den ena sa:
- Min man är så snäll så han bjöd mig till Västindien när jag fyllde år.



Den andre sa:
- Min man är också väldigt snäll.
Han gav mig en ny volvo när jag fyllde år.



Den tredje sa:
... - Vi lever enkelt och kan inte unna oss sådan lyx, men vi är lyckliga ändå.
Min man kan ha tretton kanariefåglar på snoppen.



Framåt kvällen erkände den första att det egentligen inte blev någon resa till Västindien:
- Vi åkte till en moster i Skåne.

- Jag får erkänna att det inte blev någon ny volvo heller, utan en begagnad Skoda.

Den tredje väninnan sa då:
- Jag överdrev lite jag också.
Den trettonde kanariefågeln får stå på ett ben om den ska få plats...


Kommentarer
Postat av: Anne Vällingby

Jag älskar att läsa din blogg. Härligt med de tänkvärda och roliga ordvitsarna och dina beskrivningar av vardagen. Gillar dina foton speciellt de på gamla prylar.Hälsn från Stockholm

2011-10-08 @ 21:16:54
URL: http://www.nogg.se/sestockholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0