brutalt?

long time ago

typ över 20 år sen

dvs i mitt förra hönsliv



kycklingar kläcktes

i kläckmaskin

sååå gulliga var dom

men en var d nåt fel på

han gick lixom runt runt

åt samma håll



ungefär som när

man ror med bara en åra

f.ö mådde han bra

han fick natten på sig

att komma på rätt köl

men icket



så på morgonen

tog jag kycklingen i handen

med viss sorg i hjärtat

hämtade jag en mejsel

med rejält skaft

å gick ut på bron



svärmor stod på

sin stugbro å rökte

jag slog kycklingen

i huvudet med mejselskaftet

så den dog omg



svärmor ropade

å frågade vad jag gjorde

slog ihjäl en kyckling sa jag



senare dök hon upp

hos oss å undrade

vad jag hade gjort på morgonen



men jag sa ju att jag

slog ihjäl en kyckling

hörde du inte det

jooo men jag trodde

att du skojade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0