skotervana män del 2

min far var en skotervan man

med mkt ideer om

bra vägar

min man var likadan

ifråga om bra vägar

dvs deras uttryck

bra väg betydde

att varningsklockor

ringde i MINA öron



scenen:

någonstans i närheten av adolfström

 tror jag iaf

mitt lokalsinne köpte jag på rea

å de var dessutom

ett måndagsexemplar

mitt lokalsinne alltså



deltagare inkl. rekvisita:

1 st skoter med en skotervan man på

(min man å mina barns fader)

1 st arctic cat panter -97:a med mig på

våra två döttrar

vi skulle hemåt

på egen hand



min man visste en bra väg

ohoh tänkte jag

som gärna kör samma skoterväg tbx

ffa att ta nya ¨bra¨vägar

barnen fick kliva av skotrarna

för att vi skulle reka litte

alltså om det är en sån bra väg

är väl rekognosering överkurs???



men det var det inte

för bäcken vi skulle köra över

lr följa lr hur det nu var

hade rivit

å det var inte vattenskotrar vi körde

å min skoter är ingen

supersnögångare

lr fartvidunder



så jag blev galen

när jag såg bäcken

efter att vi kört ner för en BRANT backe

jag lyckades vända skotern

drog på all gas som fanns i min skoter

tog mig upp för backen



men i backkrönet skildes

jag å min skoter åt

den flög åt ett håll

å jag åt ett annat

med barnen som åskådare

på behörigt avstånd



vad jag sa när jag kravlade mig upp

lämpar sig inte för publicering här

men mina barn har inte glömt det ännu

den äldsta säger idag om händelsen:

åh mamma

JAG var tvungen att sitta

bakom dig på hemvägen

å du sa åt mig att sitta stilla

å vara tyst å inte hålla fast i dig

utan i ryggstödet...




Kommentarer
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-05-04 @ 09:25:21
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0