samvets-klännings-bloggat del 1

handlar inte om

en samvetsklänning

som hos lotta

på bråkmakargatan

det handlar om en

sommarklänning

på furugatan ist

jag är inte

ngn klänningsmänniska

har inte varit

lär troligen aldrig bli d heller



åter till samvetet som

dök upp igår

i en låda i min

mammas förråd

där låg den

den vita klänningen

som jag hade på

min examensdag i 9an

fast den hade märkligt nog

krympt i förrådet



kruxet då var att mamma

köpt den till sig själv

men snäll som hon är

sa hon när jag beundrade den

att om du vill ha på dig den

på avslutningen

så får du det!



tackade ja givetvis

och nu kommer det gräsliga

..................

nä d får komma en annan dag

njut av majkvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0